طب ناتروپاتی و عوامل آن

ساخت وبلاگ

ارزیابی توسط متخصص طبیعی یک متخصص طبیعی آموزش دیده از شما در مورد رژیم غذایی، سبک زندگی، سابقه خانوادگی و محیط و همچنین سابقه هرگونه بیماری ناتروپاتی یا شکایت از شما می پرسد. پس از گرفتن یک تاریخچه دقیق سلامت، متخصص طبیعی ممکن است از تکنیک های دیگری مانند:

  • حرکت شناسی
  • ایریدولوژی
  • تجزیه و تحلیل خون
  • تجزیه و تحلیل مدفوع و ادرار
  • تجزیه و تحلیل مو
  • تست عملکردی
  • درمان توسط متخصص طبیعی

یک متخصص طبیعی از طیف وسیعی از تکنیک‌های غیرتهاجمی استفاده می‌کند که شامل (اما محدود به موارد زیر نیست):

توصیه های تغذیه و رژیم غذایی یک رژیم غذایی نامناسب عملکرد بدن را متوقف می کند و تجمع سموم می تواند منجر به طیف وسیعی از بیماری ها شود. غذاهای کامل، تازه و فرآوری نشده توصیه می شود

داروهای گیاهی - گیاهان می توانند از بدن حمایت کنند

هومیوپاتی - درمان های هومیوپاتی برای تحریک بدن استفاده می شود

آب درمانی (آب درمانی). به عنوان مثال، استفاده از کمپرس گرم و سرد ممکن است برای شرایط خاصی استفاده شود تا بر جریان خون و گرمای بدن تأثیر بگذارد.

درمان های فیزیکی – مانند ماساژ، بوون، طب فشاری، بیوپونچر یا مکانیک درمانی

حرکت شناسی و زیست دینامیک یکپارچه (IBD)

تکنیک‌های مشاوره – مشکلات عاطفی و استرس می‌توانند در روند درمان اختلال ایجاد کنند. تکنیک های مشاوره می تواند شامل راهبردهای مدیریت استرس و مربیگری زندگی باشد.

، ناشی از سندرم حاد تنفسی ویروس کرونا 2 (SARS-CoV-2)، منجر به یک بیماری همه گیر شده است که منجر به مرگ نزدیک به 4 میلیون نفر در سراسر جهان تا به امروز شده است و منجر به عواقب مزمن ("کووید طولانی" یا "پس از کووید" شده است. سندرم') در 10 تا 90 درصد از افراد آلوده. 1.، 2.، 3.، 4.، 5، 6 واکسن های متعدد COVID-19 اکنون در سطح بین المللی در دسترس هستند، با این حال، چندین معضل باقی مانده عبارتند از: (1) در دسترس بودن واکسن و تکمیل برنامه واکسن توصیه شده، (2) اثربخشی واکسن در افراد دارای نقص ایمنی، (3) اثربخشی واکسن در برابر انواع جدید SARS-CoV-2، (4) عفونت های پیشرفت واکسن، و (5) تردید واکسن.7، 8، 9 با عملکرد ضعیف ایمنی، تخمین زده شده بیش از 6٪ از جمعیت، کمتر به واکسیناسیون پاسخ می دهند. عفونت

طب ناتروپاتی و عوامل آن...
ما را در سایت طب ناتروپاتی و عوامل آن دنبال می کنید

برچسب : ناتروپاتی,دکتر جاوید شقاقی, نویسنده : رضا ربانی jjjavidshhaghaghi02 بازدید : 74 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 13:09

طب طبیعی یک سیستم متمایز از مراقبت های بهداشتی اولیه است که بر پیشگیری و فرآیند خود درمانی از طریق استفاده از درمان های طبیعی تاکید دارد. در حالی که ریشه های ناتروپاتی طب طبیعی به دهه 1890 برمی گردد، طب طبیعی در سال های اخیر شاهد افزایش سریع علاقه عمومی در نتیجه جنبش رو به رشد مصرف کنندگان برای حل معمای مراقبت های بهداشتی با استفاده از پیشگیری، سلامتی و احترام به توانایی شفابخشی ذاتی طبیعت بوده است. .

پزشکان طبیعی (NDs) پزشکان مراقبت های اولیه هستند که دانش قرن ها و این فلسفه را که طبیعت موثرترین شفادهنده است با تحقیقات فعلی در مورد سلامت و سیستم های انسانی ترکیب می کنند. آنها در یک دانشکده پزشکی طبیعی چهار ساله شرکت کرده‌اند، آموزش‌های بالینی دیده‌اند و در تمام جنبه‌های سلامت خانواده - از مراقبت‌های اطفال تا سالمندان، کار می‌کنند. اکثر ND ا مراقبت های اولیه را از طریق مطب خصوصی ارائه می دهند، اما تعداد فزاینده ای در محیط های کلینیک هستند.

تشخیص طبیعی بر شناسایی علل زمینه‌ای بیماری متمرکز است، در حالی که درمان‌های طبیعی با تحقیقاتی که از مجلات معتبر از بسیاری از رشته‌ها، از جمله طب طبیعی، طب سنتی، طب مکمل اروپایی، تغذیه بالینی، گیاه درمانی، فارماکولوژی، هومیوپاتی، روانشناسی و معنویت

روش های درمانی مورد استفاده در طب طبیعی (شامل دستکاری فیزیکی، تغذیه بالینی، پزشکی گیاه شناسی، هومیوپاتی و آب درمانی) روش شناسی مرسوم، علمی و تجربی را با قوانین باستانی طبیعت ادغام می کند.

اصول

زیربنای عمل پزشکی طبیعی در شش اصل زیر یافت می شود.قدرت شفابخش طبیعت (Vis Medicatrix Naturae)طب طبیعی، توانایی ذاتی بدن برای التیام خود را تشخیص می دهد. پزشکان طبیعی برای تسهیل این توانایی شفا در بیماران، موانع بهبودی را شناسایی و حذف می کنند.

طب ناتروپاتی و عوامل آن...
ما را در سایت طب ناتروپاتی و عوامل آن دنبال می کنید

برچسب : ناتروپاتی,دکتر جاوید شقاقی, نویسنده : رضا ربانی jjjavidshhaghaghi02 بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 15:53

مراقبت بین حرفه ای از طبیعت‌گردان‌ها خواسته شد تا در صورت لزوم، سایر متخصصان سلامت (پزشک عمومی، پزشک متخصص، متخصص بهداشت وابسته، ناتروپاتی پزشک مکمل، سایر متخصصان سلامت) را که در صورت لزوم به بیمار برای شکایت ارائه می‌دهند، شناسایی کنند.

درمان های تجویز شده یا توصیه شده

این نظرسنجی همچنین شامل مواردی بود که از متخصصان طبیعی خواسته بودند تا درمان‌های تجویز شده یا توصیه شده به بیمار را بر اساس فهرستی از دسته‌های درمانی (مانند داروهای گیاهی، تغییرات رژیم غذایی، طب سوزنی، توصیه‌های سبک زندگی) شناسایی کنند. این فهرست بر اساس رایج ترین روش های درمانی گزارش شده توسط فدراسیون جهانی طب طبیعی در گزارش ریشه های طبیعی .23. تهیه شده است.

تفسیر طبیعی از وضعیت سلامتی

از پاسخ‌دهندگان خواسته شد که سیستم‌های بهداشتی دیگری را که برای مدیریت شکایت بیمار مرتبط یا مهم می‌دانند (مانند سیستم غدد درون ریز، سیستم گوارش، سیستم تولید مثل) نشان دهند. همان فهرستی از سیستم‌های بهداشتی مورد استفاده برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به دلیل ویزیت بیمار برای این مورد نظرسنجی استفاده شد، اما پاسخ‌دهندگان می‌توانستند هر تعداد گزینه پاسخ را که احساس می‌کردند مناسب انتخاب کنند.

مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها

داده ها از Survey Gizmo به عنوان چهار صفحه گسترده مایکروسافت اکسل جداگانه صادر شد. داده ها در یک مجموعه داده ادغام شدند. تمام پاسخ‌های غیرانگلیسی به موارد خاص با استفاده از ترجمه‌های توسعه‌یافته قبلی به انگلیسی ترجمه شدند. تمام پاسخ‌های متن باز غیر انگلیسی با استفاده از Google Translate ترجمه شدند. همه پاسخ‌های متن باز «سایر» توسط یکی از اعضای تیم تحقیقاتی (AS) با گزینه‌های پاسخ موجود بررسی شد. به عنوان مثال، اگر یک پاسخ‌دهنده «سیستم گوارشی» را به جای «وضعیت خود ایمنی» برای بیمار مبتلا به بیماری سلیاک انتخاب کند، باید این را در دسته «سایر» قرار دهد. در این موارد، پاسخ به پاسخ مناسب تخصیص داده شد. سپس تمام داده ها کدگذاری شدند و برای تجزیه و تحلیل به Stata 14.2 وارد شدند.

طب ناتروپاتی و عوامل آن...
ما را در سایت طب ناتروپاتی و عوامل آن دنبال می کنید

برچسب : ناتروپاتی,دکتر جاوید شقاقی, نویسنده : رضا ربانی jjjavidshhaghaghi02 بازدید : 85 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 12:49

شورای آموزش پزشکی طبیعی (CNME) تنها نهاد اعتباربخشی است که توسط وزارت آموزش ایالات متحده برای برنامه های طبیعت درمانی به رسمیت شناخته شده است. ناتروپاتی فارغ التحصیلان موسسات پزشکی طبیعی معتبر CNME واجد شرایط شرکت در آزمون صدور مجوز پزشکان طبیعی (NPLEX) هستند که گذراندن آن برای صدور مجوز الزامی است.مروری بر عملکرد بین المللی طبیعی و ویژگی های بیمار: نتایج یک مطالعه مقطعی در 14 کشور

زمینه

طبیعت درمانی یک سیستم متمایز از طب سنتی و مکمل است که توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده و با رویکرد فلسفی آن برای مراقبت از بیمار، به جای درمان‌هایی که توسط پزشکان استفاده می‌شود، تعریف شده است. در سرتاسر جهان، بیش از 98 کشور دارای طبیعت شناس هستند که 36 درصد از کل کشورها و هر منطقه جهان را تشکیل می دهند. مشارکت طبیعی‌ها در خدمات ارائه مراقبت‌های بهداشتی در سطح بین‌المللی قبلاً مورد بررسی قرار نگرفته است. بنابراین، هدف اولیه این تحقیق انجام یک بررسی بین‌المللی از عملکرد طبیعی و ویژگی‌های بیمار به منظور دستیابی به بینشی در مورد وسعت اقدامات آنها و نوع شرایط بالینی است که به طور معمول با آنها مواجه می‌شوند.

مواد و روش ها

این مطالعه مقطعی در کلینیک های طبیعی در 14 کشور در 4 منطقه جهان از جمله اروپا (پرتغال، انگلستان، سوئیس، اسپانیا)، آمریکا (کانادا، ایالات متحده، شیلی، برزیل)، اقیانوس آرام غربی (هنگ کنگ، استرالیا) انجام شد. ، نیوزلند) و آفریقایی (آفریقای جنوبی). پزشکان طبیعی در هر کشور دعوت شدند تا یک نظرسنجی آنلاین را برای 20 مورد متوالی تکمیل کنند. نظرسنجی به چهار زبان انجام شد.

نتایج

در مجموع 56 متخصص طبیعی از 14 کشور در این مطالعه شرکت کردند که میانگین 15.1 مورد (SD 7.6) و در مجموع 851 مورد را ارائه کردند. اکثر بیماران زن (72.6٪) بودند و همه گروه های سنی با نسبت مشابهی برای 36-45 سال (20.2٪)، 46-55 این سال (19.5٪) و 56-65 سال (19.3٪) بودند. اکثریت قابل توجهی (75٪) از بیماران توسط شرکت کنندگان در نظر گرفته شد که با شرایط سلامت مزمن ارائه می شوند. شایع ترین دسته از بیماری های اسکلتی عضلانی (18.5%)، دستگاه گوارش (12.2%) و بیماری های روانی (11.0%) بودند. رایج‌ترین دسته‌های درمانی که توسط شرکت‌کنندگان برای بیماران تجویز یا توصیه می‌شود، تغییرات رژیم غذایی (60.5 درصد)، تغییرات سبک زندگی و رفتار (56.9 درصد)، داروهای گیاهی (54.2 درصد) و مکمل‌های غذایی (52.1 درصد) بود. بسیاری از بیماران توسط شرکت کنندگان شناخته شده بودند که از یک پزشک عمومی (43.2٪) یا یک پزشک متخصص (27.8٪) مراقبت دریافت می کنند.

طب ناتروپاتی و عوامل آن...
ما را در سایت طب ناتروپاتی و عوامل آن دنبال می کنید

برچسب : ناتروپاتی,دکتر جاوید شقاقی, نویسنده : رضا ربانی jjjavidshhaghaghi02 بازدید : 99 تاريخ : يکشنبه 17 مهر 1401 ساعت: 13:05

بیشتر درمان ها شامل غذا و تغذیه منبع مورد اعتماد است. یک پزشک طبیعی توصیه ها را برای فرد سفارشی می کند.یک برنامه غذایی معمولاً از غذاهای ناتروپاتی کامل استفاده  می کند، به عنوان مثال، میوه، سبزیجات، گوشت بدون چربی و غلات کامل.

پزشک همچنین ممکن است توصیه هایی در مورد به حداکثر رساندن ارزش غذایی با خوردن غذاهای فصلی و محلی ارائه دهد. برخی بر این باورند که غذای منبع قابل اعتماد زمانی برای بدن بهتر است که به جای پخته، خام مصرف شود. درمان هایی که ممکن است یک پزشک طبیعی ارائه دهد شامل منبع مورد اعتماد است:

  • توصیه های رژیم غذایی و تغذیه
  • تغییر رفتار، مانند ورزش و سبک زندگی
  • هومیوپاتی، نوعی داروی طبیعی
  • آب درمانی که یک درمان مبتنی بر آب است
  • درمان دستکاری، به عنوان مثال، اعمال فشار بر قسمت های خاصی از بدن برای ایجاد تعادل
  • مکمل های غذایی گیاهی
  • سم زدایی
  • روان درمانی

یک مطالعه کوچک 2020 منبع معتبر نشان می دهد که برنامه های درمانی طبیعی در کنترل دیابت نوع 2 مفید هستند.در برخی موارد، با مجوز مناسب، پزشکان طبیعی می توانند داروهای نسخه ای منبع معتبر را توصیه کنند، جراحی های جزئی انجام دهند و واکسن بزنند.

استفاده می کند

درمان‌های طبیعی معمولاً اولین منبع مراقبت‌های بهداشتی یک فرد نیستند. هنگامی که درمان‌های سنتی یا مکمل‌های دیگر مؤثر نیستند، مردم اغلب به دنبال درمان‌های طبیعی هستند.

طب طبیعی چیست؟

طب طبیعی یک حرفه مراقبت های بهداشتی متمایز است که حکمت طبیعت را با سختی های علم مدرن ترکیب می کند. پزشکان طبیعی (NDs) به عنوان ارائه دهندگان مراقبت های اولیه آموزش دیده اند که بیماران مبتلا به شرایط حاد و مزمن را تشخیص، درمان و مدیریت می کنند، در حالی که به بیماری و اختلال عملکرد در سطح بدن، ذهن و روح رسیدگی می کنند.

طب ناتروپاتی و عوامل آن...
ما را در سایت طب ناتروپاتی و عوامل آن دنبال می کنید

برچسب : ناتروپاتی,دکتر جاوید شقاقی, نویسنده : رضا ربانی jjjavidshhaghaghi02 بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 14 مهر 1401 ساعت: 12:02

موضع انجمن پزشکی استرالیا این است که "جنبه های مبتنی بر شواهد طب مکمل می تواند بخشی از مراقبت از بیمار توسط یک پزشک باشد"، اما این نگرانی وجود دارد که ناتروپاتی "شواهد اثربخشی محدودی در مورد اکثر داروهای مکمل وجود دارد. داروهای مکمل و درمان های اثبات نشده می تواند به طور مستقیم از طریق استفاده نادرست یا غیرمستقیم در صورتی که بیمار درخواست مشاوره پزشکی را به تعویق بیندازد، سلامتی بیمار را به خطر بیندازد." موضع AMA در مورد مقررات این است که "باید مقررات مناسبی برای پزشکان طب مکمل و فعالیت های آنها وجود داشته باشد".

در سال 2015، دولت استرالیا هیچ شواهد روشنی مبنی بر اثربخشی درمان طبیعی پیدا نکرد. بر این اساس، در سال 2017، دولت استرالیا از طبیعت درمانی به عنوان عملی نام برد که واجد شرایط دریافت یارانه بیمه نیست، و گفت که این مرحله "تضمین می کند که وجوه مالیات دهندگان به درستی هزینه می شود و به آنها هدایت نمی شود". درمان‌های فاقد شواهد».

هندوستان

در هند، طب طبیعی توسط دپارتمان آیورودا، یوگا و طبیعت درمانی، یونانی، سیدا و هومیوپاتی (AYUSH) نظارت می شود. مدرک 5 و نیم ساله در مدرک "لیسانس طبیعت درمانی و علوم یوگی" (BNYS) وجود دارد که از اوت 2010 توسط دوازده کالج در هند ارائه شده است. 22، 1986 و تسهیلات را برای استانداردسازی و انتشار دانش موجود و کاربرد آن از طریق تحقیق در طبیعت درمانی در سراسر هند تشویق می کند.

آمریکای شمالی

در پنج استان کانادا، هفده ایالت ایالات متحده و ناحیه کلمبیا، پزشکان طبیعی که در یک مدرسه معتبر طب طبیعی در آمریکای شمالی آموزش دیده اند، حق دارند از نام ND یا NMD استفاده کنند. در جاهای دیگر، عناوین «طبیعت‌پزشک»، «پزشک طبیعی» و «دکتر طب طبیعی» عموماً محافظت نشده یا ممنوع هستند.

در آمریکای شمالی، هر حوزه قضایی که طبیعت‌درمانی را تنظیم می‌کند، یک حوزه عمل محلی را برای پزشکان طبیعی تعریف می‌کند که می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برخی از مناطق اجازه جراحی جزئی، دسترسی به داروهای تجویزی، دستکاری ستون فقرات، مامایی (زایمان طبیعی) و زنان را می دهند. مناطق دیگر این موارد را از حوزه عمل طبیعی پاتولوژیک خارج می کنند یا به طور کامل عمل طبیعی را ممنوع می کنند.

طب ناتروپاتی و عوامل آن...
ما را در سایت طب ناتروپاتی و عوامل آن دنبال می کنید

برچسب : ناتروپاتی,دکتر جاوید شقاقی, نویسنده : رضا ربانی jjjavidshhaghaghi02 بازدید : 148 تاريخ : يکشنبه 10 مهر 1401 ساعت: 18:25

برخی از درمان‌های طبیعی که توسط متخصصان طبیعی ارائه می‌شوند، مانند هومیوپاتی، رولفینگ، و ایریدولوژی، به طور گسترده‌ای به عنوان شبه‌علم یا کواکری در نظر گرفته می‌شوند ناتروپاتی. استفان بارت از QuackWatch و شورای ملی علیه تقلب در سلامت بیان کرده است که طبیعت‌پاتی «ساده‌نگر است و اعمال آن مملو از حقه‌بازی است».[71] پزشکان غیرعلمی مراقبت های بهداشتی، از جمله متخصصان طبیعی، از روش های غیر علمی استفاده می کنند و  فریب مردمی که فاقد دانش عمیق مراقبت های بهداشتی هستند، باید به اطمینان ارائه دهندگان تکیه کنند. ویلیام جارویس می‌گوید: در پرونده استرالیایی در سال 2018 علیه مارلین بودنار، که به مادر توصیه کرد اگزمای پسرش را با یک داروی خام درمان کند، حرام خواری نه تنها به مردم آسیب می‌رساند، بلکه توانایی انجام تحقیقات علمی را تضعیف می‌کند و باید با مخالفت دانشمندان مواجه شود. قاضی پیتر برمن گفت: "رژیم غذایی که تقریباً منجر به مرگ کودک از گرسنگی می شد، همانطور که حقایق این پرونده نشان می دهد، توصیه های با نیت خوب اما به طور جدی اشتباه است، می تواند آسیب بزرگ و حتی مرگ را به کودکان آسیب پذیر برساند." از "فرهنگ فراگیر سرزنش بیمار" در میان پزشکان طبیعی انتقاد می کند، جایی که "وقتی چیزی برای بیمار کار نمی کند و بیمار تمام اثرات مثبت و هیچ عارضه جانبی را که با درمان وعده داده شده را تجربه نمی کند، هرگز به این دلیل نیست که درمان کار نمی کند، به این دلیل است که بیمار کاری را به درستی انجام نداده است. دلایل این مخالفت، تا حدی، مبتنی بر دیدگاه‌های اولیه‌ای است که پایه‌های این شغل را شکل دادند. یک کتاب درسی طبیعت‌پاتی، که توسط جوزف پیزورنو تالیف شده است، باورهای ضد واکسن مرتبط با تأسیس بیماری‌های طبیعی در ایالات متحده را به یاد می‌آورد: «بازگشت به طبیعت در تنظیم رژیم غذایی، تنفس، ورزش، استحمام و به کارگیری نیروهای مختلف» به جای واکسن آبله.

به طور کلی، شواهد در مورد ارتباط بین واکسیناسیون طبیعی و کودکان بسیار اندک است، اما "گزارش های منتشر شده نشان می دهد که تنها تعداد کمی از پزشکان طبیعی از واکسیناسیون کامل حمایت می کنند.

طب ناتروپاتی و عوامل آن...
ما را در سایت طب ناتروپاتی و عوامل آن دنبال می کنید

برچسب : ناتروپاتی,دکتر جاوید شقاقی, نویسنده : رضا ربانی jjjavidshhaghaghi02 بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 7 مهر 1401 ساعت: 15:29